1. GELDING EN AANVAARDING VAN DEZE VOORWAARDEN.
De huidige voorwaarden beheersen alle overeenkomsten tussen PC PARTNER en haar klanten, voor zover er niet van
afgeweken wordt bij bijzondere voorwaarden of overeenkomsten.
Onze algemene verkoops- en leveringsvoorwaarden worden telkens meegestuurd met de offerte, verkooporders en
facturen worden beschouwd als zijnde aanvaard door onze klant wanneer deze schriftelijk akkoord gaat met de
offerte, na betaling van onze factuur of bestelling via de webshop (waar men expliciet akkoord moet gaan met de
algemene voorwaarden), zelfs indien zij in strijd zouden zijn met zijn eigen algemene of bijzondere
aankoopvoorwaarden. Deze laatste binden ons slechts wanneer wij ze schriftelijk en uitdrukkelijk hebben aanvaard.
De aangestelde, de medewerker, de echtgenoot of ieder ander familielid van de klant vertegenwoordigt hem en wordt
verondersteld te beschikken over de nodige lastgeving om hem te verbinden tegenover ons.
2. VOORSTELLEN EN BESTELLINGEN
Prijzen vermeld op de internetsite van PC PARTNER gelden niet als een offerte. Onze prijzen kunnen gewijzigd
worden, zonder voorafgaand bericht.
Elke door de klant gedane bestelling of opdracht verbindt deze laatste, doch verbindt PC PARTNER slechts na
schriftelijke bevestiging ervan. Ook elektronische bestellingen van de klant dienen door PC PARTNER steeds bevestigd
te worden om verbindend te zijn. Automatische mailbevestigingen zijn enkel een bevestiging van goed ontvangst van
uw weborder.
PC PARTNER behoudt zich het recht voor om een administratieve kost van minimum 15,00 euro per wijziging aan te
rekenen op elke bestelling waaraan een klant wijzigingen wenst aan te brengen en die reeds door PC PARTNER
verwerkt is. Deze wijziging kan gaan om een prijsverlaging welke een vendor aan een klant toestaat in het kader van
een speciale vendor actie (vb. SBO, special bid offer) en welke de klant laattijdig aan PC PARTNER meldt, een
toevoeging van lijnen aan een bestelling, een wijziging van het aantal bestelde eenheden, een wijziging van product,
enz.
De prijzen betreffen goederen geleverd in onze inrichtingen. De vervoerskosten zijn ten laste van de klant.
PC PARTNER is gerechtigd om volledig te vertrouwen op de inhoud en vorm van bestellingen die werden geplaatst met
gebruik van de Klantidentificatie van een klant.
3. LEVERINGSTERMIJNEN
De leveringstermijnen zijn 1 maand na bevestigingen door PC PARTNER tenzij anders vermeld op de orderbevestiging.
4. OVERDRACHT VAN EIGENDOM EN RISICO
De geleverde goederen blijven eigendom van PC PARTNER tot de volledige betaling van de hoofdsom, de kosten, de
intresten en in voorkomend geval de schadevergoeding.
De klant zal in geen geval kunnen beschikken over de geleverde goederen of materiaal indien de hiervoor in artikel 5
omschreven betalingen aan PC PARTNER niet zijn voldaan. Meer bepaald zal de klant de eigendom ervan niet aan
derden kunnen overdragen, in pand geven of met om het even welke zekerheid of voorrecht bezwaren.
Op straffe van schadevergoeding zal de klant PC PARTNER bij aangetekend schrijven verwittigen van elk beslag dat
door een derde uitgevoerd wordt. De klant verbindt er zich toe PC PARTNER in de mogelijkheid te stellen, zonder
voorafgaand bericht, de goederen terug in bezit te nemen en draagt de kosten van het wegnemen van de goederen.
De naam van de derde verwerver moet onmiddellijk per aangetekend schrijven aan PC PARTNER meegedeeld worden.
Onze goederen worden steeds beschouwd als zijnde verkocht, ontvangen en aanvaard in onze magazijnen. Levering
gebeurt op risico van de klant vanaf het verlaten van onze magazijnen, zelfs in geval van verkoop van “franco”
levering. Voor leveringen aan derden ligt de verantwoordelijkheid uitsluitend bij de klant.
De klant verbindt zich ertoe onze goederen te komen halen of te aanvaarden, uiterlijk binnen de 14 dagen vanaf het
ogenblik dat hij op de hoogte werd gebracht dat de goederen te zijner beschikking zijn.
De klant dient te zorgen dat de diensten en/of de goederen door de verkoper op een normale manier kunnen geleverd
en geïnstalleerd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en zo te zorgen voor de
bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan is de klant ertoe gehouden alle schade, met
inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de verkoper te
vergoeden.
5. KLACHTEN
Bij beschadiging, onvolledigheid, vergissing of ieder ander zichtbaar gebrek of niet-conformiteit is de klant ertoe
gehouden de goederen te weigeren of slechts onder schriftelijk voorbehoud aan te nemen.
Iedere klacht met betrekking tot de geleverde goederen dient ons meegedeeld te worden per aangetekend schrijven
binnen de drie werkdagen na ontvangst met verwijzing naar het nummer van de factuur of, bij gebreke hieraan, van
de verzendingsnota. Na het verloop van deze termijn zal de klacht niet meer in acht genomen worden.
De RMA-procedure kan u vrij downloaden van onze website of opvragen via onze supportafdeling.
6. AANSPRAKELIJKHEID VAN PC PARTNER
Indien de aansprakelijkheid van PC PARTNER weerhouden zou worden ten gevolge van de niet-uitvoering of de
wanuitvoering van huidige overeenkomst, aanvaarden partijen uitdrukkelijk dat het totaal der vergoedingen een
bedrag, gelijk aan 3 % van de prijs van de software en hardware dat aan de oorzaak ligt van de schade, niet zal
overschrijden. Alle software die door ons geïnstalleerd wordt is 100% legaal en geleverd met licentie. De klant is
verantwoordelijk voor het behoud hiervan. Tijdens onderhoud aan computers zal enkel de taak worden volbrachtPagina 2 van 2
afgesproken tussen PC PARTNER en de klant (eventueel ter plaatse mondeling). Na ondertekening van een eventuele
ontvangstbevestiging en/of betaling bevestigd de klant ook dat alle werken dusdanig zijn uitgevoerd en niet in
tegenstrijd van de Belgische wetgeving.
7. INTELLECTUELE RECHTEN OP SOFTWARE
De aangeboden software blijft uitsluitend eigendom van de fabrikant. Enkel een gebruikslicentie wordt toegestaan. De
gebruiker zal deze onder geen enkele vorm kunnen overdragen, afstaan, in pand geven, overmaken of uitlenen, noch
ten bewarende noch ten kosteloze titel. De gebruiker zal de eigendomsmeldingen ten voordele van de vennootschap,
aangebracht op de software en de handleiding, in goede staat houden en zal ervoor zorgen dat de software
vertrouwelijk blijft.
8. BETALINGSVOORWAARDEN
Elke door de klant gedane bestelling is onherroepelijk, ongeacht het feit of er al dan niet een voorschot werd betaald.
Het voorschot door de klant gestort, komt in mindering op de bestelprijs.
Al onze facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen netto tenzij anders vermeld op de factuur.
Elke betaling wordt door PC PARTNER aangerekend op de oudste openstaande factuur.
Bij gebreke aan betaling op de vervaldag, brengen de facturen van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling een
jaarlijkse intrest op van 10%, verschuldigd tot op de dag van algehele betaling, vermeerderd met een forfaitaire
schadevergoeding van 10% van het niet betaalde bedrag met een minimum van 75 €. Bij wanbetalingen van een
factuur vervallen alle eventuele prijskortingen en verminderingen, en dit voor de ganse bestelling. Alle gerechtelijke
en buitengerechtelijke invorderingskosten vallen ten laste van de wederpartij.
In geval van eenzijdige ontbinding van de overeenkomst door de klant zal hij een schadevergoeding betalen van
minstens 30 % van de totale prijs. Een hogere schadevergoeding kan gevraagd worden indien de schade groter is dan
30 %.
Wanneer PC PARTNER zijn verkoop belofte niet nakomt conform de contractuele verplichtingen heeft de klant recht op
een schadevergoeding van maximaal 3% van de verkoopsprijs.
9. MILIEU
PC PARTNER kan door de klant niet aansprakelijk worden gesteld voor verplichtingen in het kader van
milieuwetgeving van de klant. Kosten opgelegd in het kader van milieuwetgeving, waaronder wetgeving inzake
verpakkingen, de terugname van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur en milieutaks op batterijen,
maken geen deel uit van de verkoopprijs. PC PARTNER heeft het recht om kosten in het kader van deze en andere
milieuwetgeving, indien toepasselijk, afzonderlijk te factureren aan de klant.
10. EXCLUSIEVE BEVOEGDHEID – TOEPASSELIJK RECHT
B2B:
Ieder geschil met betrekking tot huidig factuur valt onder het vredegerecht (tot 5.000 €) of de rechtbank van eerste
aanleg van de woonplaats van de consument (particuliere klant).
B2C:
Ieder geschil met betrekking tot huidig contract valt uitsluitend onder de bevoegdheid van de ondernemingsrechtbank
Antwerpen, afdeling.
Ieder geschil tussen de klant en PC PARTNER wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.
11. GARANTIE
De garantietermijn voor consumenten bedraagt 2 jaar. (Nieuwe producten)
De garantietermijn voor ondernemingen bedraagt 1 jaar tenzij anders bepaald door de fabrikant van het product.
(Nieuwe producten)
12. GDPR
Privacy Policy is tevens van kracht bij onze algemene voorwaarden.